SESEGAR NAILOFAR BAB 10

Sabtu. Hari ini merupakan hari terakhir pengajian untuk semester ini. Minggu depan peperiksaan akhir akan bermula. Tidak ramai pelajar yang hadir ke kampus pada minggu mengulang kaji begini. Pensyarah pun tidak lagi mengajar seperti biasa. Silibus sudah habis dikhatam. Mereka cuma datang untuk memberi amanat yang terakhir bagaimana menghadapi soalan-soalan peperiksaan atau membuka ruang kepada para pelajar untuk bertanya tentang sebarang permasalahan..
Furqan menghadiri kuliah seperti biasa. Kuliah Nahu 5 oleh Dr.Ali Hamad masih ada walaupun dua kuliah subjek lain telah dibatalkan. Belum pernah dia ponteng sepanjang semester ini. tidak tergamak rasanya  meninggalkan kuliah terakhir sekalipun rekod kedatangan tidak diambil. mungkin ini yang terakhir sepanjanag tempoh menjadi pelajar ijazah sarjana muda.
Dr.Ali Hamad masuk seperti biasa tepat jam *. Tampangnya seperti selalu,tenang.Memang dia terkenal sebagai pensyarah yang berhemah tinggi dan tidak pernah menzahirkan reaksi marah. Segala kesilapan pelajar ditegur dengan penuh berhikmah. Lantaran itu tidak gharib jika lelaki Palestin ini amat disayangi. malah pernah digelar Dr.Mithali!

0 comments:

Design by Blogger Templates