:: Satu Harapan Tertulis Dalam Doa ::




Satu harapan yang tertulis dalam doaku yang mengharapkan kebahagiaan itu menjelma tika mana bersamamu. DIA menjagaku supaya terus bergantung harap kepada DIA walau hanya sekecik-kecil perkara. Begitu juga yang DIA ajarkan kepadamu. DIA adalah untukku  sama dengan DIA untukmu adalah DIA yang satu. Dalam pengharapan doaku yang tertulis di Lut Mahfuz sudah tersurat siapa pemilik hatiku setelah DIA dan KEKASIH DIA yang AGUNG. Cuma dalam doaku itu belum ku ungkapkan siapakah dirinya. DIA tidak mengizinkan tika itu untuk aku bertemu jelas denganmu persis kuntuman bunga yang berselerakkan berlegar-legar dialam maya. DIA mempertemukan dengan insan-insan yang bukan untukku,namun DIA kembali memaut hatiku tatkala hati ini kian menangis.

Satu harapan yang tertulis di dalam doa yang mengungkap sejuta bicara. Pertemuan kita tidak pernah ku jangka. Tetapi DIA telah merancangkannya untukku dan kamu. Kita hanya mampu tersenyum tatkala mengingati kembali detik pertemuan itu. Bulan Ramadhan yang mulia menjadi saksi buat pertama kalinya dirimu mulai menegurku. Aku mulai kaku tika itu,siapakah dirimu yang sebenar. Hanya kerana salah faham dirimu tentang diriku,membuat aku dan kamu makin dekat untuk mengenali. Namun kita punyai batasan hati dan diri. engkau menghormatiku sebagai sekuntum bunga di taman laranagan yang perlu kau sunting melalui pemiliknya yang hak sudah terjelas dan nyata.








Satu harapan yang tertulis di dalam doa melalui Pencipta cinta yang hakiki,subhanallah tidak ku pernah mengjangkakan detik itu. Sebelum ini diriku hanya mendengar ungkapan "Tunangan Orang". Namun kini,tidak perlu ku dengari lagi,kerana itu sudah terjadi, aku kini telah dikhitbah oleh seseorang yang DIA utuskan untuk menjaga diriku dan keluarga sebagai pengganti yang telah pergi untuk selamanya. Aku bersyukur dengan anugerah yang telah DIA berikan untukku. Kini aku tidak keseorangan untuk membantu ibu dan adik-adikku. Kehadiranmu memberikan sedikit kekuatan pada diriku yang selama ini di jaga dan dilindungi oleh ayahanda tercinta dengan izin DIA.

Satu harapan yang tertulis di dalam doa,ikatan pertunagan itu bukanlah tiket untuk memadu kasih dan asmara.Tetapi pertunagan itu adalah satu perjanjian dalam sesi taaruf menilai kesesuaian diri yang menekankan proses tanggungjawab yang lebih UTAMA. Kau mengajarkan aku erti kekuatan dalam diri supaya aku tetap kuat untuk melahirkan,membesarkan serta mendidik permata hati kita nanti. Pesananmu pada diriku,supaya sentiasa saling mengingati antara satu sama lain dengan kesabaran supaya kita tidak jatuh ke lembah kehinaan.




Satu Harapan yang tertulis di dalam doa,katamu lagi aku adalah satu tanggungjawab yang Allah  amanahkan untukmu. Moga diriku tetap terpelihara dalam naungan rahmat kasih DIA. Katamu lagi,anak itu anugerah DIA yang tidak ternilai,maka tanggungjawab kita bersama mencorakkan ISLAM dalam diri mereka. Tidak kira lelaki mahupun perempuan,moga kedua-dua mampu menjadi pembela AGAMA,menjadi mujahid dan mujahidah kebanggan kita. Dalam satu ikatan pernikahan yang mulia,moga lafaz itu menjadi kekuatan pada kita berdua untuk melayari bahtera cinta mahligai kasih dambaan syurga.

Satu harapan yang tertulis di dalam doa,moga hatimu dan hatiku tetap sentiasa terpelihara untuk melalui hari-hari yang mendatang. Dalam sujud cinta,doa pun menyulam agar ikatan kasih yang terbina mekar hingga ke syurga dilengkapi malaikat-malaikat kecil yang menjadi perhiasan rumah tangga, Doaku untukmu,moga engkau mampu dan tetap kuat untuk membimbing diriku menjadi seorang zaujah dan ummi yang terbaik dalam kelurga kita, Limpahan bunga-bunga Mawaddah,lingkaran kasih Sakinah moga bertemu di Jabbal Rahmah.

0 comments:

Design by Blogger Templates