::::... Indahnya Sebuah Perjalanan...::::

Bismillahirahmanirahim....
Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...






Andainya bisa ku raih semua masa yang ku perolehi tika bersama kalian,akan ku genggam dengan sebaiknya sepaya masa tidak lagi berputar untuk mengekoriku.... Namun suratan dari Allah itu harus ku terima,kerana masa itu sangat pantas berputar memenggal saat-saat keberadaan kita bersama...Tautan hati yang telah Allah beri membawa kepada satu jalinan yang suci antara kita selama ini...

Sesungguhnya Allah ciptakan dunia ini adalah sebagai ujian buat hamba-hambanya..yang mana dunia ini adalah tanah ladang untuk beramal. Maka jadikanlah kehidupan yang sementara ini kesempatan untuk kita berlumba mengerjakan amal yang soleh dengan semahunya. Kerana sesungguhnya kehidupan di akhirat itu adalah kekal & abadi. Setiap perbuatan di dunia akan menerima pembalasan yang
berlipat kaliganda di sana.
 
Seandainya buruk perbuatan kita di dunia..maka amat buruklah balasan di akhirat kelak. Dan jika baik amal yang kita kerjakan.. maka sesungguhnya nikmat balasan yang Allah swt kurniakan nanti adalah sesuatu yang tak terjangkau di akal fikiran kita kerana Dialah Tuhan Ar rahman Ar Rahim. Kurnia Nya adalah sebesar-besar kurnia.

Bersabarlah teman.. sesungguhnya kehidupan dunia yang singkat ini hanyalah senda gurau dan tipu daya..Tingkatkan iman & yakin kepada Allah, tambahkan kecintaan mu pada Rasulullah saw.. berkorbanlah diri,harta & masa kepada agama i jalan Allah swt. Semoga Allah swt terima amal kita di dunia ini..

"Sesungguhnya orang yang bertaqwa berada dalam syurga & kenikmatan. Mereka bersuka ria dengan apa yang diberikan Tuhan mereka. dan Tuhan mereka memelihara mereka dari azab neraka.(dikatakan kpd mereka). Makan & minumlah dengan enak dari balasan apa yang kamu kerjakan. Mereka bertelekan di atas dipan-dipan berderetan dan Kami kahwinkan mereka dengan bidadari-bidadari cantik bermata jeli"(ar Rahman 70-77)
 
Keimanan mendominasi hati ketika ringan untuk kita laksanakan amal kebaikan, manakala kefasikan mendominasi hati ketika ringan untuk kita lakukan perkara kemaksiatan.
 

0 comments:

Design by Blogger Templates