:::... Cerita Hatiku 061212,071212 dan 131212 ....:::

Bismillillahirahamnirahim..
Dengan Nama Allah Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...

Subhanallah,Alhamdullillah...
Meeting terakhir yang berlangsung pada 06 Disember 2012,meninggalkan sejuta kenangan yang tidak mampu ku ungkapkan.. Permulaan untuk menyerah kuasa kini bermula.. Ketika diriku dilanda kesakitan yang amat sangat,aku tidak mampu untuk mengabaikan MEETING TERAKHIRku sebagai Timbalan Exco Kebajikan dan Kaunseling.Pada waktu itulah terasa sangat sayu dihatiku untuk meninggalkan PERKIM UUM dan terutama sekali buat adik-adik exco K & K tersayang... Selama Setahun memegang Exco bersama,banyak hal aku kenali tentang mereka. Mereka berdua yang pada mula tidak mengenali,namun kini tetap bersatu hati demi PERKIM.Ku fikirkan berakhirnya 07 Disember 2012 diriku di dalam Kelab PERKIM UUM,aku tidak akan bertemu kembali dengan adik-adikku Abdullah Zawawi Shuhaimi dan Zulaika Mohamad.. Namun sebaliknya hal yang terjadi.




Allah Maha Tahu apa yang ada di dalam hatiku. Diri dan hati yang sentiasa merindui kedua-dua adik ini terubat apabila Allah tidak pernah menjauhkan kami walau kami tidak berada dalam satu jemaah yang sama lagi.. Teringatku dengan kata-kata wawi,jika kita berukuwah kerana Allah,kita berpisah juga kerana Allah. Jika kita tetap berukhuwah di dunia,insyaAllah kita berukuwah juga sampai diakhirat kelak.Allahuarobbi,sungguh menyentuh hatiku dengan kata-katanya... tidak terkecuali dengan adikku Zulaika. Walaupun gerak gerinya dilihat sedikit kasar pada pandanganku,namun diri dan hatinya cukup baik.


Selama seminggu aku dikecam oleh wawi bahawa pada tarikh 131212,aku akan dicampak ke dalam tasik gutrie sempena hari lahirku. entah mengapa hatiku menjadi begitu berdebar dengan segala rancangan daripada wawi dan ika. Padahal,itu hanyalah satu gimik pada andaianku. Sampailah pada tarikh yang dinantikan,bukan mereka berdua yang "MEGERJAKAN" aku tapi sebaliknya sahabat-sahabat di blok tempat aku tinggal yang melakukannya. Habis basah dirku disirami dengan air sabun dan belon berisikan air.
Tak tidur aku dibuat oleh mereka. Kemudian,aku bangun pada keesokkannya mendapat panggilan daripada bonda serta adikku tercinta.. Sayu dihati menerima ucapan daripada insan yang bertakhta dihati. Alhamdullillah,usia ku sudah menginjak 22 tahun kini.


Pada petangnya aku mendapat mesej daripada seseorang untuk mengajakku bermain layang-layang. Aku menjadi hairan kerana cuaca pada tika itu mendung dan menunjukkan seperti mahu hujan. Namun aku bersangka baik untuk turun menyertai mereka dalam bermain layang-layang pada kali ini. Manusia hanya merancang,namun rancangan dari Allah itu yang terbaik. Aku memulakan perjalananku bersendirian ke pusat sukan untuk bermain layang-layang dengan berbekal dua gulung benang yang kecil,tetapi apabila aku sampai disana tiada yang kelihatan cuma bertemankan burung-burung yang berterbangan bebas diawanan. Aku tidak menyesal malahan aku tersenyum sendirian. Allahuakhbar,hanya Engkau tempat aku Mengharap.Selepas 30 minit berlalu,muncullah dua orang sahabatku yang membawa empat layang-layang untuk kami mainkan. Namun dek kerana angin lembap akibat hujan,layang-layang tidak dapat diterbangkan di langit biru.

Dari padang pusat sukan,rancangan ditukar untuk pergi makan ke MISC. Aku berjalan sambil ditemani dengan beberapa orang sahabat dari PERKIM juga... Alhamdullillah,we meet back... Sampai sahaja di MISC,rupa-rupanya adik-adikku Zulaika dan Fatin Syahiran sudah setia menunggu. Sambil kami menjamu selera,sambil itu juga kami berborak. Sedikit-sedikit aku mendengar rancangan mereka untukku pada malam ini. Subhanallah,hatiku kian rancak berdebar kembali. di tengah-tengah aku menjamu selera,tiba-tiba muncul adikku wawi. Aduina,rupa-rupanya dia sedang bermain bola disebelah padang dekat sahaja dengan kafe tempat kami menjamu selera. Aku terkejut dan aku menutup mukaku dengan tangan,dan tiba-tiba dia bertanya"Kak amani ke nie atau orang lain"sambil dia tersenyum...

Pada malamnya selepas isyak,aku dan fasihah bergerak menuju ke bilik PERKIM,bilik yang sangat aku rindui sejak bergelar mantan... huhu.... Sampai sahaja kami disana,sudah kelihatan Zawawi berada di situ.. Hatiku makin berdebar,amboiiiii bersungguh-sungguh budak ini nak kenakan aku... dush3x... Juga kelihatan di dalam bilik itu amanina dan fatin. Aku menyerahkan beg plastik yang berisikan dua kotak kek kepada fasihah dan aku mula melarikan diri. Aku sempat mendengar kata-kata daripada Wawi."Kak,saya dah pasang bom kat setiap pelusuk di uum nie,kak dop leh nok lari doh.".. aku cuma tersenyum mendengar kata-kata daripadanya. Aku fikir,aku mampu melarikan diri,namun sangkaanku meleset apabila fasihah mula mengejarku dan manarikku kembali ke bilik PERKIM. Dan mulalah aku menjadi tidak keruan berada didalam bilik itu bersama-sama dengan mereka.





Seperti yang dijanjikan,aku diraikan di dalam majlis yang sederhana namun cukup bermakna untukku.Kenangan yang diciptakan oleh 2 orang insan yang menjadi sebahagian kisah perjalanan hidupku  membuatkan hati dan diriku rasa benar-benar dihargai...Bantuan yang hebat dan mantap oleh kak Ainnur Quzaimah,Amanina Mohamad dan Fatin Syahirah Mat Salleh amat-amat memberikan kesan yang hebat dalam majlis yang dilangsungkan untukku.Kehadiran bersama kak Shida,kak Zawiah,Hafizzudin Ali,Faridzul mohd Yusof dan alang faridzul serta tidak dilupakan Nuriman Fahmi walaupun sekejap dan Safiah Aziz menambahkan keceriaan suasana.


Dalam keriangan mengadakan majlis ini,dihadiri bersama dengan Izzat,Syafiq,Zulfadly,telah mencetuskan suasana yang mengamatkan dan menyebabkan aku rasa tidak keruan melihat "AKSI YANG AGAK SOPAN" itu... Dengan lakonan yang cukup mantap daripada mereka..Kesian dekat kamu yerk Hannan "MANGSA LIGAN" sekali lagi dengan mereka...bantuan bersama daripada Nursam amat memberikan IMPAK yang mendalam...Seketika aku terfikir,sekarang siapa yang sambut hari lahir..Aku lagilah menjadi terGAMAM disitu dengan ape yg terjadi... Aku sempat  mendengar wawi tiba-tiba membaca bismillah mcm nak sembelih bintg dengan memegang sebiji kek cawan ditangan untuk dilumurkan ke muka hannan... rupa-rupanya ini cerita disebalik aku melihat wawi menyinsing lengan baju dia semalam.. bab mengenakan orang serahkan kepada wawi... Itulah,suka sangat buat khianat kat orang,akhirnya dia yang kena teruk sekali.... huhu... memang "TERSANGAT SOPAN" budak-budak ini..



 Tergamam,tertampar dan terdampar dengan "AKSI-AKSI SOPAN" daripada mereka ini... Allahuakhbar....
Subhanallah,Alhamdullillah.. trma kasih kpd semua pihak yg terlibat samaada secara langsung atau tidak langsung... terbaiklah daipada kalian,insyaAllah sampai bila-bila akan dikenang... apa yang penting ada orang sekali lagi kena ligan.. alahai,kesiannya kamu Hannan.Kenangan Yang cukup indah semalam bagaikan aku tidak mampu untuk menangis lagi... Allah pertemukan kita bukan dengan rancangan DIA yang sia--sia... Sayang Kalian kerana Allah... Di medan JIhad PERKIM kita BErtemu,di jalan ISLAM kita BERJUANG...terima Kasih daun Keladi,insyaAllah tahun depan buat lagi... Heeee... 


Di medan PERKIM kita bertemu MATA,
Bertemakan lagu Bersatu HATI,
Terima kasih adkku Wawi dan Ika,
Nama si teady biru ini GAZUWI.

Semoga Allah sentiasa menjaga dan melindungi kalian dengan rahmat kasih sayangNYA. Jujur,sayang kalian kerana Allah. insyaAllah,kak amani akan kenangkan kalian sampai akhir nafas ini.. Semoga Kita dipertemukan lagi di lain waktu dan rancangan dariNYA.



0 comments:

Design by Blogger Templates