MUQQADIMAH CINTA....


Bismillahirahmanirahim
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani)

“Kebahagiaan ilmu pengetahuan itu bersifat tetap,keagungannya kekal,namanya selalu dikenang,sedangkan kebahagiaan memiliki harta akan lenyap,keagungannya akan hilang dan namanya segera dilupakan”
“Jangan memikul bola dunia di atas kepalamu. Jangan berfikir bahawa orang lain akan memerhatikan seluruh urusanmu. Dan ketahuilah bahawa sesungguhnya setiap orang memiliki urusannya sendiri sehingga tidak sempat memerhatikan urusan orang lain”
“Jangan bayangkan kebahagiaan yang lebih daripada apa engkau rasakan pada saat ini,supaya engkau tidak akan kehilangan apa yang engkau miliki pada saat ini. Dan janganlah pula menunggu datangnya musibah ke atas dirimu kerana dengan demikian beerti engkau mempercepatkan datangnya kesedihan dan kesusahan”
“Seorang Muslimah dilahirkan ke dunia ibarat sebutir permata,apabila digilap akan memancarkan kilauan cahaya. Apabila diletakkan di tempat yang mulia akan disanjung sebagai permaisuri. Apabila dibekalkan ilmu didada akan menjadi cendekiawan yang bistari. Seoarang Muslimah akan dikenang sebagai suri sang jejaka,menjadi ibu kepada puteri dan putera dan menjadi pertiwi sang buana.”

0 comments:

Design by Blogger Templates