Aku Tak Sempurna

aku tak sempurna
maafkan aku duhai teman
melukai hatimu
tanpa ku sendiri menyedari
tapi jangan pernah katakan
aku melupakanmu...

maafkan aku bila
aku tak sempurna
tak akan hari ini mahupun esok
selamanya aku takkan sempurna
aku adalah hambaNYA...

maafkan aku teman
aku tak ingin terus memaksa engkau
untuk memberi maaf kepadaku
kerana aku cukup sedar
siapa aku...

maafkan aku bila
aku tak sempurna
tapi jangan pernah menilai
sebelum mengenali siapa diriku

Maafkan aku bila
aku tidak mampu menyempurnakan
seluruh hidupmu

Maafkan aku bila
aku menyatakan
bahawa Allah itu amat
Mencintaimu lebih dari
diriku wahai Temanku...

Andai hari ini aku terlalu gembira..sedarkanlah aku dengan amaran Allah..Andai ku bersedih tanpa kata..pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta...Andai ku lemah tak berdaya,ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga..Andai antara kita ada tembok yang memisahkan ajaklah aku meleraikan segera..Andai pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah..Andai esok ku lena tanpa terjaga...iringilah lenaku dengan kalungan doa n fatihah...berjanjilah SAHABAT.

Apabila kita menjadi insan terpilih untuk berpisah dari kasih-kasih manusia yang kita sayangi, ingatlah bahawa Allah itu benar-benar ingin memberikan satu ganjaran yang hebat untuk hamba-Nya. Dasari hikmah-Nya. Renungi kalimah-Nya. Dia memisahkan adalah tanda untuk menyambungkan. Menyambungkan apa jika ada yang terpisah? Berpisah pun perit. Kehilangan itu amat sakit. Dia memisahkan kita dengan kasih manusia untuk menyambungkan cinta kita dengan-Nya. Itu adalah cinta teragung. The greatest love that we gain. =') What we need most.~ ♥

Ukhwah kita ukhwah fillah dan tiada penghujungnya ..

Insya'Allah ( ^___^ ) ♥♥

0 comments:

Design by Blogger Templates