Ketika Hatiku INgin BERHIJRAH

Apa yang telah berlaku, biarlah ia berlalu. apa yang telah pergi, biarlah ia binasa. jangan difikirkan apa yang telah berlalu kerana ia telah pergi dan lenyap. Aku mengharap Tuhan, agar diizinkan.Bila ada orang yang ditimpa dengan kesusahan.Terutamanya kawan-kawan seperjuanganku
Aku rasa bersalah tidak dapat memberi bantuan.Kalau ada orang yang miskin.Aku berdoa di dalam hatiku.Jangan Engkau bertindak ke atasku
Diatas kesusahan mereka...Kalau kawan-kawanku.Mendapat nikmat dariMu.Aku turut rasa gembira seolah aku mendapat nikmat itu...

Bila ada orang mencaciku
Ataupun menghina diriku
Bukan hati tidak sakit
Tapi aku buat tak tahu
Atau buat tak peduli
Atau dilupakan saja

Supaya sakit hatiku tidak berpanjangan
Kerana sakit hati itu fitrah semula jadi
Sekali sekala terutama selepas tahajud
Kudoakan kebaikan buat mereka

Jadi aku memaksa hatiku
Tak berdendam dengan mereka

Makin banyak ku mendengar orang menghina diriku
Kerja aku bertambah lagi
Menjadikan aku mendoakan mereka

Agar mereka dapat Petunjuk dari Tuhan
Untuk memujuk hatiku
Supaya aku tak sakit hati
Aku bermujahadah
Agar aku dapat mengikut sunnah nabi yang sentiasa
mendoakan musuh dapat petunjuk

0 comments:

Design by Blogger Templates